Elektroenerģijas tirdzniecības līguma – Vispārīgie noteikumi

1. Līguma priekšmets
1.1. Tirgotājs pārdod, bet Lietotājs pērk neierobežotu apjomu elektroenerģijas elektroenerģiju patērējošo Objektu vajadzībām.
1.2. Elektroenerģijas tirdzniecības pakalpojumā ietilpst Lietotāja apkalpošana visos ar elektroenerģijas piegādi saistītos jautājumos, bet neietilpst jautājumu risināšana par sadales sistēmas pakalpojumiem, t.sk., elektroenerģijas piegādes pārtraukumu plānošana un īstenošana, lai veiktu elektrotīkla remonta darbus, elektrotīkla avārijas vai bojājumu reģistrēšana un novēršana un komercuzskaites mēraparāta rādījumu reģistrēšana u.tml.
1.3. Sadales sistēmas pakalpojumu Lietotājam nodrošina sadales sistēmas operators, ar kuru Lietotājs patstāvīgi noslēdz līgumu.

2. Pušu saistības
2.1. Puses apņemas ievērot šī Līguma noteikumus.
2.2. Tirgotāja pienākumi:
2.2.1. nodrošināt elektroenerģijas pārdošanu Lietotājam par šajā Līgumā noteikto maksu par elektroenerģiju;
2.2.2. izskatīt Lietotāja iebildumu par izrakstīto rēķinu un sniegt atbildi 10 (desmit) kalendāro dienu laikā no iebilduma saņemšanas dienas.
2.3. Tirgotāja tiesības:
2.3.1. pārtraukt un izbeigt pakalpojumu sniegšanu, izbeigt Līgumu, ja Lietotājs neievēro Līgumā noteiktās Lietotāja saistības vai pārkāpj tiesību aktus;
2.3.2. nodot parāda piedziņas tiesības par Lietotāja saņemtajiem pakalpojumiem trešajām personām, t.sk., izmantot Lietotāja personas datus Lietotāja kredītvēstures veidošanai un šo datu ievietošanai parādvēstures un kredītinformācijas biroju datubāzēs;
2.3.3. lai nodrošinātu pakalpojumu sniegšanu, nodot nepieciešamo informāciju par Lietotāju pakalpojumu sniegšanā iesaistītajām trešajām personām;
2.3.4. vienpusēji grozīt Līguma noteikumus un cenas (izņemot elektroenerģijas tirdzniecības perioda ietvaros), ja tas nepieciešams sakarā ar pakalpojuma attīstību, tehnoloģiskām vai organizatoriskām izmaiņām pakalpojuma sniegšanas procesā, kā arī saistībā ar grozījumiem tiesību aktos un regulēšanas, uzraudzības un kontroles iestāžu (Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija u.c.) norādījumiem, ierosinājumiem un pieņemtajiem lēmumiem;
2.3.5. nosūtīt Lietotājam piedāvājumus nākamajiem elektroenerģijas tirdzniecības periodiem, kā arī citu ar Tirgotāja sniegtajiem pakalpojumiem saistītu informāciju, izmantojot Lietotāja norādītos saziņas līdzekļus (t.sk., mobilo telefonu).
2.4. Lietotāja pienākumi:
2.4.1. veikt norēķinus saskaņā ar Līgumā noteikto;
2.4.2. nekavējoties ziņot sadales sistēmas operatoram par elektroenerģijas komercuzskaites mēraparātu bojājumiem, norautām plombām un iespējamām komercuzskaites mēraparātu rādījumu kļūdām, kā arī izpildīt citus tiesību aktos noteiktos pienākumus;
2.4.3. 30 (trīsdesmit) kalendāro dienu laikā paziņot Tirgotājam par jebkādu Līgumā norādītu datu izmaiņām, t.sk., kas saistīti ar rēķina izrakstīšanu, rēķina piegādi un pakalpojumu sniegšanu.
2.5. Lietotāja tiesības:
2.5.1. Saņemt no Tirgotāja tiesību aktos noteikto informāciju par elektroenerģijas pārdošanu Lietotājam;
2.5.2. iesniegt Tirgotājam iebildumu par Tirgotāja izrakstīto rēķinu 10(desmit) kalendāro dienu laikā no rēķina izrakstīšanas un nosūtīšanas dienas;
2.5.3. ja Līgums slēgts distancē, tad Lietotājs ir tiesīgs izmantot atteikuma tiesības 14 kalendāro dienu laikā no Līguma noslēgšanas datuma;
2.5.4. beidzoties kārtējam elektroenerģijas tirdzniecības periodam, noslēgt jaunu Līgumu;
2.5.5. vienpusēji veikt grozījumus Līguma sadaļās par Lietotāja kontaktinformāciju, sadales sistēmas tarifu plānu un ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu, veicot attiecīgos grozījumus AS “Sadales Tīkls” timekļa vietnē www.sadalestikls.lv .
2.6. Līguma saistību izpildei nepieciešamajā apjomā Tirgotājs veic Lietotāja fiziskas personas datu apstrādi, t.sk., to pieprasīšanu, saņemšanu no trešās personas, nodošanu trešajai personai un datu apmaiņu ar sadales sistēmas operatoru. Informācija personas datu apstrādi norādama šī Līguma pielikumā.

3. Norēķinu kārtība
3.1. Lietotājs norēķinu par saņemtajiem elektroenerģijas pakalpojumiem veic pēc faktiskā patēriņa.
3.2. Maksājums uzskatāms par veiktu dienā, kad rēķinā norādītā summa pilnā apmērā ieskaitīta Tirgotāja bankas norēķinu kontā. Ja maksājuma termiņa diena ir brīvdiena, tad pēdējā samaksas diena ir nākamā darba diena. Lietotājs ne vēlāk kā līdz nākamā mēneša 3.datumam informē Tirgotāju par elektroenerģijas komercuzskaites mēraparāta rādījumiem, nosūtot datus uz Tirgotāja
e-pastu: elektrohm.lv@gmail.com.
Tirgotājam ir tiesības izrakstīt rēķinu pēc visu iepriekšējo mēnešu, taču ne vairāk kā pēdējo 12 (divpadsmit) mēnešu vidējā patēriņa, ja tas savlaicīgi nesaņem komercuzskaites mēraparātu rādījumus.
3.3. Pēc informācijas par elektroenerģijas patēriņa apjomu saņemšanas Tirgotājs izraksta un nosūta Lietotājam elektroniski sagatavotu rēķinu, kas Lietotājam Jāapmaksā rēķinā norādītajā termiņā;
3.4. Lietotājam nekavējoties jāinformē Tirgotājs, ja Lietotājs nav savlaicīgi saņēmis rēķinu par iepriekšējā mēnesī patērēto elektroenerģiju. Ja Lietotājs, apmaksājot izrakstīto rēķinu par elektroenerģiju, papildus ir veicis avansa maksājumu, tad Tirgotājs attiecina avansā saņemto summu uz nākamo maksājumu.
3.5. Ja Lietotāja iesniegtais iebildums par izrakstīto rēķinu tiek atzīts par pamatotu pēc tam, kad Lietotājs ir veicis maksājumu un pārmaksājis, un ja Lietotājs pieprasa atmaksāt pārmaksāto summu, nevis attiecināt to kā avansu, Tirgotājam jāmaksā nokavējuma procenti 0.15% apmērā par katru kalendāro dienu, skaitot no apstrīdētajā rēķinā norādītā norēķinu termiņa, līdz dienai, kad Tirgotājs atmaksājis pārmaksu Lietotājam, ja vien Puses nevienojas citādi.
3.6. Par katru maksājuma kavējuma dienu Lietotājs maksā Tirgotājam nokavējuma procentus 0.15% apmērā no nokavētā maksājuma par elektroenerģiju.
3.7. No summām, kas saņemtas no Lietotāja rēķina apmaksai, pirms to ieskaitīšanas kārtējā maksājuma veikšanai Tirgotājs vispirms dzēš nokavējuma procentus, tad parādu par saņemto elektroenerģiju.
3.8. Ikmēneša maksājumus Lietotājs veic šajā Līgumā noteiktajā kārtībā un apmērā. Tirgotāja pakalpojumus, kas nav norādīti šajā Līgumā, Lietotājs var saņemt atsevišķi vienojoties un veicot to apmaksu, pamatojoties uz Tirgotāja izrakstītu rēķinu un saskaņā ar Tirgotāja tarifiem un cenām.

4. Līguma termiņš un tā izbeigšana
4.1. Līgums stājas spēkā ar brīdi, kad to apstiprina Lietotājs, un ir noslēgts uz nenoteiktu laiku, kamēr ir spēkā Īpašajos noteikumos noteiktais vai elektroenerģijas tirdzniecības periods vai nākamais elektroenerģijas tirdzniecības periods saskaņā ar Līguma 4.2.punktu, vai kamēr tiek sniegti pakalpojumi Objektā saskaņā ar Īpašajiem noteikumiem. Pakalpojuma sniegšana mainot elektroenerģijas tirgotāju tiek uzsākta ar mēneša pirmo datumu, ievērojot Ministru kabineta noteikumu Nr. 50 “Elektroenerģijas tirdzniecības un lietošanas noteikumi 122.-124. punktu noteikumus, kā arī pārejos spēkā esošus normatīvus aktus.
4.2. Beidzoties elektroenerģijas tirdzniecības periodam, Tirgotājs vismaz 30 (trīsdesmit) dienas pirms elektroenerģijas tirdzniecības perioda beigām uz Īpašajos noteikumos norādīto adresi vai e-pastu nosūta Lietotājam rakstiski sagatavotu piedāvājumu turpmākajam elektroenerģijas tirdzniecības periodam. Tirgotāja piedāvājums stājas spēkā un kļūst par šī Līguma neatņemamu sastāvdaļu, ja Lietotājs tam neiebilst piedāvājumā norādītajā termiņā.
4.3. Ja Lietotājs nepiekrīt Tirgotāja sniegtajam piedāvājumam un pirms elektroenerģijas tirdzniecības perioda beigām Puses nav vienojušās par citiem elektroenerģijas piegādes noteikumiem, Līguma darbība tiek izbeigta.
4.4. Lietotājam ir tiesības izbeigt Līgumu, par to vismaz 5 (piecas) darba dienas iepriekš rakstiski brīdinot Tirgotāju un norādot elektroenerģijas lietošanas izbeigšanas laiku. Izbeidzot Līgumu, tiek pārtraukta pakalpojumu sniegšana Objektā, saskaņā ar Īpašajiem noteikumiem. Tirgotājs par sadales sistēmas pakalpojumu un elektroenerģijas lietošanas izbeigšanu Objektā paziņo sadales sistēmas operatoram.
4.5. Lietotājs var mainīt elektroenerģijas tirgotāju normatīvajos aktos noteiktajos termiņos un kārtībā.
4.6. Tirgotājam ir tiesības izbeigt Līgumu/ pakalpojuma sniegšanu Objektā:
4.6.1. ja Lietotājs neveic rēķina apmaksu noteiktajā termiņā un 20(divdesmit) kalendāro dienu laikā pēc brīdinājuma par elektroenerģijas pārtraukšanu saņemšanas neveic kavēto maksājumu. Brīdinājumu par elektroenerģijas pārtraukšanu Lietotājam nosūta ne ātrāk kā 10 dienas pēc rēķina samaksas termiņa notecējuma;
4.6.2. ja Tirgotājs no sadales sistēmas operatora saņem informāciju, ka Lietotājs maina tirgotāju vai izbeidz elektroenerģijas lietošanu. Šādā gadījumā Tirgotājs paziņojumu par Līguma izbeigšanu Lietotājam nesūta.
4.7. Līguma darbība atbilstoši Vispārīgo noteikumu 4.6.2. punktam tiek izbeigta kalendārā mēneša pēdējā dienā vai ar dienu, kad sadales sistēmas operators izbeidzis sistēmas pakalpojumu sniegšanu Lietotājam.
4.8. Ja Līgums tiek izbeigts atbilstoši Vispārīgo noteikumu 4.4.-4.6.punktiem, Lietotājs apmaksā Tirgotāja izrakstītos rēķinus par elektroenerģiju, kas saņemta līdz Līguma izbeigšanas brīdim.
4.9. Līdz ar šī Līguma noslēgšanu zaudē spēku starp Lietotāju un Tirgotāju noslēgtās vienošanās par pakalpojumiem un/vai Tarifu plāniem Īpašajos noteikumos norādītajā Objektā, ja Lietotājs un Tirgotājs nevienojas citādi.
4.10. Tirgotājam ir tiesības pieprasīt saistību izpildes nodrošinājumu (galvojumu, noteiktas naudas summas iemaksu u.c.) un Lietotājam ir pienākums to iemaksāt šādos gadījumos:
4.10.1. ja ar Lietotāju noslēgts līgums iepriekš izbeigts parādu dēļ vai Lietotājs ir parādā Tirgotājam par citiem tā nodrošinātiem pakalpojumiem;
4.10.2. ja ir publicēta oficiāla informācija par juridiskās personas ārpustiesas tiesiskās aizsardzības, tiesiskās aizsardzības vai maksātnespējas procesa, bankrota procedūras vai likvidācijas procesa sākšanu, fiziskas personas maksātnespējas procesa uzsākšanu; Tirgotājam ir tiesības izlietot saistību izpildes nodrošinājumu parādudzēšanai.
4.10.3. ja Lietotājs vairākkārt nav samaksājis rēķinu noteiktajā termiņā un citos gadījumos, ja pastāv Tirgotāja kredītrisks.
4.11. Tirgotājam ir tiesības izlietot saistību izpildes nodrošinājumu parādu dzēšanai.

5. Citi noteikumi
5.1. Visi paziņojumi un apstiprinājumi saistībā ar Līgumu ir veicami izmantojot elektroniskos saziņas līdzekļus, kas norādīts Līgumā.
5.2. Tirgotājs par grozījumiem Līguma noteikumiem informē Lietotāju rakstveidā vismaz 30 (trīsdesmit) dienas iepriekš. Ja Lietotājs nepiekrīt grozījumiem, kas nav labvēlīgi Lietotājam, tam ir tiesības līdz grozījumu spēkā stāšanās dienai vienpusēji atkāpties no Līguma, par to paziņojot Tirgotājam vismaz 5 (piecas) darba dienas iepriekš, izņemot, ja Tirgotājs izdara grozījumus saistībā ar grozījumiem tiesību aktos un saskaņā ar regulēšanas, uzraudzības un kontroles iestāžu (Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija, u.c.) norādījumiem, ierosinājumiem un pieņemtajiem lēmumiem, vai sadales operatora tarifu maiņu. Lietotājs apmaksā Tirgotāja izrakstītos rēķinus par elektroenerģiju, kas saņemta līdz Līguma izbeigšanas brīdim.
5.3. Pušu attiecības, kuras nav noteiktas Līgumā, tiek regulētas atbilstoši Latvijas Republikā spēkā esošajiem tiesību aktiem
5.4. Saistību neizpildes gadījumā Tirgotājs atlīdzina Lietotajam tiešos un pierādītos finansiālos zaudējumus, izņemot negūto peļņu
5.5. Puse tiek atbrīvota no atbildības par pilnīgu vai daļēju šajā Līgumā paredzēto saistību neizpildi, ja šāda neizpilde ir notikusi nepārvaramas varas apstākļu iestāšanās rezultātā, kā dabas stihija (zibens, ugunsgrēks, plūdi), streiks, karadarbība, avārijas vai citi nepārvaramas varas apstākļi, kuru iestāšanos saprātīgiem līdzekļiem nebija iespējams paredzēt un novērst.
5.6. Visi strīdi, kas var rasties Līguma izpildes laikā, tiek risināti sarunu ceļā, bet, ja tās beidzas nesekmīgi, tad Latvijas Republikas spēkā esošajos tiesību aktos noteiktajā kārtībā tiesā.
5.7. Puses šo Līgumu noslēdz, izmantojot elektroniskos saziņas līdzekļus vai rakstveidā.
5.8. Tirgotāja kontaktinformācija: privāto klientu apkalpošanas tālrunis +37129242415, e-pasta adrese: elektrohm.lv@gmail.com. Tehniska bojājuma gadījumā Lietotājs sazinās ar sistēmas operatoru (a/s Sadales tīkls – tālrunis 8404). Ja Puses nevienojas citādi, Lietotājs atļauj Tirgotājam apstrādāt Lietotāja fiziskas personas datus, datus par pakalpojumu, identificējošus kodus.
5.9. Lietotājs ir informēts, ka Tirgotājs apstrādā Lietotāja personas datus (vārdu, uzvārdu, nosaukumu, personas kodu, vienoto reģistrācijas numuru, klienta numuru, klienta kontaktinformāciju, informāciju par saņemto pakalpojumu, pakalpojuma lietošanu, pakalpojuma apmaksu, klienta maksātspēju u.c.) ja tas ir nepieciešams līguma saistību izpildei, Tirgotājam normatīvajos aktos noteikto pienākumu izpildei un Tirgotāja leģitīmo interešu (piemēram, pakalpojuma kvalitātes kontrolei, parādu administrēšanai utt.) nodrošināšanai. Visa informācija par Tirgotāja veikto personas datu apstrādi ir pieejama šī Līguma pielikumā.
5.10. Lietotājs ir informēts, ka Tirgotājam Līguma izpildes laikā var būt nepieciešams pieprasīt, saņemt, pārbaudīt un saglabāt kredītinformāciju par Lietotāju no trešo personu datubāzēm, lai izvērtētu Lietotāja spēju pildīt maksājuma saistības, veiktu parāda administrēšanu un piedziņu un nodrošinātu Tirgotāja kredītriska pārvaldību. Tirgotājs informāciju par Lietotāja maksātspēju no trešo personu datubāzēm iegūst ar Lietotāja atsevišķu piekrišanu.
5.11. Visi paziņojumi, piekrišanas, apstiprinājumi saistībā ar Līgumu ir veicami rakstiski, izmantojot distances saziņas līdzekļus, vai rakstveidā.
Elektroenerģijas tirdzniecības līguma – Vispārīgie noteikumi

1. Līguma priekšmets
1.1. Tirgotājs pārdod, bet Lietotājs pērk neierobežotu apjomu elektroenerģijas elektroenerģiju patērējošo Objektu vajadzībām.
1.2. Elektroenerģijas tirdzniecības pakalpojumā ietilpst Lietotāja apkalpošana visos ar elektroenerģijas piegādi saistītos jautājumos, bet neietilpst jautājumu risināšana par sadales sistēmas pakalpojumiem, t.sk., elektroenerģijas piegādes pārtraukumu plānošana un īstenošana, lai veiktu elektrotīkla remonta darbus, elektrotīkla avārijas vai bojājumu reģistrēšana un novēršana un komercuzskaites mēraparāta rādījumu reģistrēšana u.tml.
1.3. Sadales sistēmas pakalpojumu Lietotājam nodrošina sadales sistēmas operators, ar kuru Lietotājs patstāvīgi noslēdz līgumu.

2. Pušu saistības
2.1. Puses apņemas ievērot šī Līguma noteikumus.
2.2. Tirgotāja pienākumi:
2.2.1. nodrošināt elektroenerģijas pārdošanu Lietotājam par šajā Līgumā noteikto maksu par elektroenerģiju;
2.2.2. izskatīt Lietotāja iebildumu par izrakstīto rēķinu un sniegt atbildi 10 (desmit) kalendāro dienu laikā no iebilduma saņemšanas dienas.
2.3. Tirgotāja tiesības:
2.3.1. pārtraukt un izbeigt pakalpojumu sniegšanu, izbeigt Līgumu, ja Lietotājs neievēro Līgumā noteiktās Lietotāja saistības vai pārkāpj tiesību aktus;
2.3.2. nodot parāda piedziņas tiesības par Lietotāja saņemtajiem pakalpojumiem trešajām personām, t.sk., izmantot Lietotāja personas datus Lietotāja kredītvēstures veidošanai un šo datu ievietošanai parādvēstures un kredītinformācijas biroju datubāzēs;
2.3.3. lai nodrošinātu pakalpojumu sniegšanu, nodot nepieciešamo informāciju par Lietotāju pakalpojumu sniegšanā iesaistītajām trešajām personām;
2.3.4. vienpusēji grozīt Līguma noteikumus un cenas (izņemot elektroenerģijas tirdzniecības perioda ietvaros), ja tas nepieciešams sakarā ar pakalpojuma attīstību, tehnoloģiskām vai organizatoriskām izmaiņām pakalpojuma sniegšanas procesā, kā arī saistībā ar grozījumiem tiesību aktos un regulēšanas, uzraudzības un kontroles iestāžu (Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija u.c.) norādījumiem, ierosinājumiem un pieņemtajiem lēmumiem;
2.3.5. nosūtīt Lietotājam piedāvājumus nākamajiem elektroenerģijas tirdzniecības periodiem, kā arī citu ar Tirgotāja sniegtajiem pakalpojumiem saistītu informāciju, izmantojot Lietotāja norādītos saziņas līdzekļus (t.sk., mobilo telefonu).
2.4. Lietotāja pienākumi:
2.4.1. veikt norēķinus saskaņā ar Līgumā noteikto;
2.4.2. nekavējoties ziņot sadales sistēmas operatoram par elektroenerģijas komercuzskaites mēraparātu bojājumiem, norautām plombām un iespējamām komercuzskaites mēraparātu rādījumu kļūdām, kā arī izpildīt citus tiesību aktos noteiktos pienākumus;
2.4.3. 30 (trīsdesmit) kalendāro dienu laikā paziņot Tirgotājam par jebkādu Līgumā norādītu datu izmaiņām, t.sk., kas saistīti ar rēķina izrakstīšanu, rēķina piegādi un pakalpojumu sniegšanu.
2.5. Lietotāja tiesības:
2.5.1. Saņemt no Tirgotāja tiesību aktos noteikto informāciju par elektroenerģijas pārdošanu Lietotājam;
2.5.2. iesniegt Tirgotājam iebildumu par Tirgotāja izrakstīto rēķinu 10(desmit) kalendāro dienu laikā no rēķina izrakstīšanas un nosūtīšanas dienas;
2.5.3. ja Līgums slēgts distancē, tad Lietotājs ir tiesīgs izmantot atteikuma tiesības 14 kalendāro dienu laikā no Līguma noslēgšanas datuma;
2.5.4. beidzoties kārtējam elektroenerģijas tirdzniecības periodam, noslēgt jaunu Līgumu;
2.5.5. vienpusēji veikt grozījumus Līguma sadaļās par Lietotāja kontaktinformāciju, sadales sistēmas tarifu plānu un ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu, veicot attiecīgos grozījumus AS “Sadales Tīkls” timekļa vietnē www.sadalestikls.lv .
2.6. Līguma saistību izpildei nepieciešamajā apjomā Tirgotājs veic Lietotāja fiziskas personas datu apstrādi, t.sk., to pieprasīšanu, saņemšanu no trešās personas, nodošanu trešajai personai un datu apmaiņu ar sadales sistēmas operatoru. Informācija personas datu apstrādi norādama šī Līguma pielikumā.

3. Norēķinu kārtība
3.1. Lietotājs norēķinu par saņemtajiem elektroenerģijas pakalpojumiem veic pēc faktiskā patēriņa.
3.2. Maksājums uzskatāms par veiktu dienā, kad rēķinā norādītā summa pilnā apmērā ieskaitīta Tirgotāja bankas norēķinu kontā. Ja maksājuma termiņa diena ir brīvdiena, tad pēdējā samaksas diena ir nākamā darba diena. Lietotājs ne vēlāk kā līdz nākamā mēneša 3.datumam informē Tirgotāju par elektroenerģijas komercuzskaites mēraparāta rādījumiem, nosūtot datus uz Tirgotāja
e-pastu: elektrohm.lv@gmail.com.
Tirgotājam ir tiesības izrakstīt rēķinu pēc visu iepriekšējo mēnešu, taču ne vairāk kā pēdējo 12 (divpadsmit) mēnešu vidējā patēriņa, ja tas savlaicīgi nesaņem komercuzskaites mēraparātu rādījumus.
3.3. Pēc informācijas par elektroenerģijas patēriņa apjomu saņemšanas Tirgotājs izraksta un nosūta Lietotājam elektroniski sagatavotu rēķinu, kas Lietotājam Jāapmaksā rēķinā norādītajā termiņā;
3.4. Lietotājam nekavējoties jāinformē Tirgotājs, ja Lietotājs nav savlaicīgi saņēmis rēķinu par iepriekšējā mēnesī patērēto elektroenerģiju. Ja Lietotājs, apmaksājot izrakstīto rēķinu par elektroenerģiju, papildus ir veicis avansa maksājumu, tad Tirgotājs attiecina avansā saņemto summu uz nākamo maksājumu.
3.5. Ja Lietotāja iesniegtais iebildums par izrakstīto rēķinu tiek atzīts par pamatotu pēc tam, kad Lietotājs ir veicis maksājumu un pārmaksājis, un ja Lietotājs pieprasa atmaksāt pārmaksāto summu, nevis attiecināt to kā avansu, Tirgotājam jāmaksā nokavējuma procenti 0.15% apmērā par katru kalendāro dienu, skaitot no apstrīdētajā rēķinā norādītā norēķinu termiņa, līdz dienai, kad Tirgotājs atmaksājis pārmaksu Lietotājam, ja vien Puses nevienojas citādi.
3.6. Par katru maksājuma kavējuma dienu Lietotājs maksā Tirgotājam nokavējuma procentus 0.15% apmērā no nokavētā maksājuma par elektroenerģiju.
3.7. No summām, kas saņemtas no Lietotāja rēķina apmaksai, pirms to ieskaitīšanas kārtējā maksājuma veikšanai Tirgotājs vispirms dzēš nokavējuma procentus, tad parādu par saņemto elektroenerģiju.
3.8. Ikmēneša maksājumus Lietotājs veic šajā Līgumā noteiktajā kārtībā un apmērā. Tirgotāja pakalpojumus, kas nav norādīti šajā Līgumā, Lietotājs var saņemt atsevišķi vienojoties un veicot to apmaksu, pamatojoties uz Tirgotāja izrakstītu rēķinu un saskaņā ar Tirgotāja tarifiem un cenām.

4. Līguma termiņš un tā izbeigšana
4.1. Līgums stājas spēkā ar brīdi, kad to apstiprina Lietotājs, un ir noslēgts uz nenoteiktu laiku, kamēr ir spēkā Īpašajos noteikumos noteiktais vai elektroenerģijas tirdzniecības periods vai nākamais elektroenerģijas tirdzniecības periods saskaņā ar Līguma 4.2.punktu, vai kamēr tiek sniegti pakalpojumi Objektā saskaņā ar Īpašajiem noteikumiem. Pakalpojuma sniegšana mainot elektroenerģijas tirgotāju tiek uzsākta ar mēneša pirmo datumu, ievērojot Ministru kabineta noteikumu Nr. 50 “Elektroenerģijas tirdzniecības un lietošanas noteikumi 122.-124. punktu noteikumus, kā arī pārejos spēkā esošus normatīvus aktus.
4.2. Beidzoties elektroenerģijas tirdzniecības periodam, Tirgotājs vismaz 30 (trīsdesmit) dienas pirms elektroenerģijas tirdzniecības perioda beigām uz Īpašajos noteikumos norādīto adresi vai e-pastu nosūta Lietotājam rakstiski sagatavotu piedāvājumu turpmākajam elektroenerģijas tirdzniecības periodam. Tirgotāja piedāvājums stājas spēkā un kļūst par šī Līguma neatņemamu sastāvdaļu, ja Lietotājs tam neiebilst piedāvājumā norādītajā termiņā.
4.3. Ja Lietotājs nepiekrīt Tirgotāja sniegtajam piedāvājumam un pirms elektroenerģijas tirdzniecības perioda beigām Puses nav vienojušās par citiem elektroenerģijas piegādes noteikumiem, Līguma darbība tiek izbeigta.
4.4. Lietotājam ir tiesības izbeigt Līgumu, par to vismaz 5 (piecas) darba dienas iepriekš rakstiski brīdinot Tirgotāju un norādot elektroenerģijas lietošanas izbeigšanas laiku. Izbeidzot Līgumu, tiek pārtraukta pakalpojumu sniegšana Objektā, saskaņā ar Īpašajiem noteikumiem. Tirgotājs par sadales sistēmas pakalpojumu un elektroenerģijas lietošanas izbeigšanu Objektā paziņo sadales sistēmas operatoram.
4.5. Lietotājs var mainīt elektroenerģijas tirgotāju normatīvajos aktos noteiktajos termiņos un kārtībā.
4.6. Tirgotājam ir tiesības izbeigt Līgumu/ pakalpojuma sniegšanu Objektā:
4.6.1. ja Lietotājs neveic rēķina apmaksu noteiktajā termiņā un 20(divdesmit) kalendāro dienu laikā pēc brīdinājuma par elektroenerģijas pārtraukšanu saņemšanas neveic kavēto maksājumu. Brīdinājumu par elektroenerģijas pārtraukšanu Lietotājam nosūta ne ātrāk kā 10 dienas pēc rēķina samaksas termiņa notecējuma;
4.6.2. ja Tirgotājs no sadales sistēmas operatora saņem informāciju, ka Lietotājs maina tirgotāju vai izbeidz elektroenerģijas lietošanu. Šādā gadījumā Tirgotājs paziņojumu par Līguma izbeigšanu Lietotājam nesūta.
4.7. Līguma darbība atbilstoši Vispārīgo noteikumu 4.6.2. punktam tiek izbeigta kalendārā mēneša pēdējā dienā vai ar dienu, kad sadales sistēmas operators izbeidzis sistēmas pakalpojumu sniegšanu Lietotājam.
4.8. Ja Līgums tiek izbeigts atbilstoši Vispārīgo noteikumu 4.4.-4.6.punktiem, Lietotājs apmaksā Tirgotāja izrakstītos rēķinus par elektroenerģiju, kas saņemta līdz Līguma izbeigšanas brīdim.
4.9. Līdz ar šī Līguma noslēgšanu zaudē spēku starp Lietotāju un Tirgotāju noslēgtās vienošanās par pakalpojumiem un/vai Tarifu plāniem Īpašajos noteikumos norādītajā Objektā, ja Lietotājs un Tirgotājs nevienojas citādi.
4.10. Tirgotājam ir tiesības pieprasīt saistību izpildes nodrošinājumu (galvojumu, noteiktas naudas summas iemaksu u.c.) un Lietotājam ir pienākums to iemaksāt šādos gadījumos:
4.10.1. ja ar Lietotāju noslēgts līgums iepriekš izbeigts parādu dēļ vai Lietotājs ir parādā Tirgotājam par citiem tā nodrošinātiem pakalpojumiem;
4.10.2. ja ir publicēta oficiāla informācija par juridiskās personas ārpustiesas tiesiskās aizsardzības, tiesiskās aizsardzības vai maksātnespējas procesa, bankrota procedūras vai likvidācijas procesa sākšanu, fiziskas personas maksātnespējas procesa uzsākšanu; Tirgotājam ir tiesības izlietot saistību izpildes nodrošinājumu parādudzēšanai.
4.10.3. ja Lietotājs vairākkārt nav samaksājis rēķinu noteiktajā termiņā un citos gadījumos, ja pastāv Tirgotāja kredītrisks.
4.11. Tirgotājam ir tiesības izlietot saistību izpildes nodrošinājumu parādu dzēšanai.

5. Citi noteikumi
5.1. Visi paziņojumi un apstiprinājumi saistībā ar Līgumu ir veicami izmantojot elektroniskos saziņas līdzekļus, kas norādīts Līgumā.
5.2. Tirgotājs par grozījumiem Līguma noteikumiem informē Lietotāju rakstveidā vismaz 30 (trīsdesmit) dienas iepriekš. Ja Lietotājs nepiekrīt grozījumiem, kas nav labvēlīgi Lietotājam, tam ir tiesības līdz grozījumu spēkā stāšanās dienai vienpusēji atkāpties no Līguma, par to paziņojot Tirgotājam vismaz 5 (piecas) darba dienas iepriekš, izņemot, ja Tirgotājs izdara grozījumus saistībā ar grozījumiem tiesību aktos un saskaņā ar regulēšanas, uzraudzības un kontroles iestāžu (Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija, u.c.) norādījumiem, ierosinājumiem un pieņemtajiem lēmumiem, vai sadales operatora tarifu maiņu. Lietotājs apmaksā Tirgotāja izrakstītos rēķinus par elektroenerģiju, kas saņemta līdz Līguma izbeigšanas brīdim.
5.3. Pušu attiecības, kuras nav noteiktas Līgumā, tiek regulētas atbilstoši Latvijas Republikā spēkā esošajiem tiesību aktiem
5.4. Saistību neizpildes gadījumā Tirgotājs atlīdzina Lietotajam tiešos un pierādītos finansiālos zaudējumus, izņemot negūto peļņu
5.5. Puse tiek atbrīvota no atbildības par pilnīgu vai daļēju šajā Līgumā paredzēto saistību neizpildi, ja šāda neizpilde ir notikusi nepārvaramas varas apstākļu iestāšanās rezultātā, kā dabas stihija (zibens, ugunsgrēks, plūdi), streiks, karadarbība, avārijas vai citi nepārvaramas varas apstākļi, kuru iestāšanos saprātīgiem līdzekļiem nebija iespējams paredzēt un novērst.
5.6. Visi strīdi, kas var rasties Līguma izpildes laikā, tiek risināti sarunu ceļā, bet, ja tās beidzas nesekmīgi, tad Latvijas Republikas spēkā esošajos tiesību aktos noteiktajā kārtībā tiesā.
5.7. Puses šo Līgumu noslēdz, izmantojot elektroniskos saziņas līdzekļus vai rakstveidā.
5.8. Tirgotāja kontaktinformācija: privāto klientu apkalpošanas tālrunis +37129242415, e-pasta adrese: elektrohm.lv@gmail.com. Tehniska bojājuma gadījumā Lietotājs sazinās ar sistēmas operatoru (a/s Sadales tīkls – tālrunis 8404). Ja Puses nevienojas citādi, Lietotājs atļauj Tirgotājam apstrādāt Lietotāja fiziskas personas datus, datus par pakalpojumu, identificējošus kodus.
5.9. Lietotājs ir informēts, ka Tirgotājs apstrādā Lietotāja personas datus (vārdu, uzvārdu, nosaukumu, personas kodu, vienoto reģistrācijas numuru, klienta numuru, klienta kontaktinformāciju, informāciju par saņemto pakalpojumu, pakalpojuma lietošanu, pakalpojuma apmaksu, klienta maksātspēju u.c.) ja tas ir nepieciešams līguma saistību izpildei, Tirgotājam normatīvajos aktos noteikto pienākumu izpildei un Tirgotāja leģitīmo interešu (piemēram, pakalpojuma kvalitātes kontrolei, parādu administrēšanai utt.) nodrošināšanai. Visa informācija par Tirgotāja veikto personas datu apstrādi ir pieejama šī Līguma pielikumā.
5.10. Lietotājs ir informēts, ka Tirgotājam Līguma izpildes laikā var būt nepieciešams pieprasīt, saņemt, pārbaudīt un saglabāt kredītinformāciju par Lietotāju no trešo personu datubāzēm, lai izvērtētu Lietotāja spēju pildīt maksājuma saistības, veiktu parāda administrēšanu un piedziņu un nodrošinātu Tirgotāja kredītriska pārvaldību. Tirgotājs informāciju par Lietotāja maksātspēju no trešo personu datubāzēm iegūst ar Lietotāja atsevišķu piekrišanu.
5.11. Visi paziņojumi, piekrišanas, apstiprinājumi saistībā ar Līgumu ir veicami rakstiski, izmantojot distances saziņas līdzekļus, vai rakstveidā.